Bedankt voor je sollicitatie. We nemen zo snel mogelijk contact met je op.

Sofie Thielemans

3 mins

|

65

Gepubliceerd op 16-05-2019

Tobania & CM: de zorgverzekering van de toekomst

Als deel van hun digitale transformatie plande de Christelijke Mutualiteit (CM) in 2016 het project 'Cash Payment Billing' (CPB) om medische attesten te digitaliseren. Het ziekenfonds koos Tobania als partner.
Als manager van het IT-team voor gezondheidszorg bij CM staat Roel De Spiegeleer aan het hoofd van een tachtigkoppig team van CM- en Tobania-medewerkers. Samen verbeteren en onderhouden ze de digitale dienstverlening van CM. In dit duo-interview met Thierry Parquet, Business Unit Director bij Tobania, vertelt hij alles over de samenwerking en de doelstellingen van Cash Payment Billing. Ben je klaar voor de gezondheidszorg van de toekomst?

Ambitieus project

De samenwerking tussen CM en Tobania begon in 2012. Sindsdien optimaliseren ze samen de bedrijfsprocessen van het ziekenfonds. CPB is een ambitieus project dat moest worden omgezet in een actieplan. Het team van Roel De Spiegeleer telt dertig IT-experts van Tobania. “Allemaal hebben ze een andere achtergrond”, vertelt hij. “Ze vullen onze eigen werknemers perfect aan in een agile context.”

Met Cash Payment Billing speelt CM proactief in op de digitale uitdagingen in de gezondheidszorg. Thierry Parquet: “Samen denken we na over hoe CM zich optimaal kan voorbereiden op technologische innovaties. We voeren nieuwe oplossingen in en we beheren de toepassingen allemaal afzonderlijk als 'miniservices'. Zo kan CM de updates en onlineservices van dichtbij opvolgen.”

Alleen digitale medische attesten

Het Cash Payment Billing-project heeft een duidelijk doel: CM wil zijn services verder digitaliseren en toegankelijker maken. “We beseffen dat onze toepassingen toe waren aan een update”, legt Roel De Spiegeleer uit. “Alles moet snel gaan, ook in onze sector.”

“Het is tegenwoordig bijvoorbeeld een must om terugbetalingen vlot en transparant af te handelen”, gaat hij verder. “Daarom is het cruciaal dat we ze realtime implementeren en opvolgen. Samen met Tobania hebben we hiervoor het digitale eAttest ontwikkeld, dat artsen rechtstreeks aan CM bezorgen. Patiënten hoeven dus niet langer attesten naar ons op te sturen, want hun doktersbezoek wordt automatisch terugbetaald.”

Kan je IT-team wel wat versterking gebruiken? Word dan net als CM een Tobania-partner en geef je team een extra dosis ervaring. Neem contact op met Laurent Dose voor meer informatie.

Solliciteer nu!

Bedankt voor je sollicitatie. We nemen zo snel mogelijk contact met je op.

cookie

Meer informatie vind je in onze cookieverklaring.